Marketing Tips voor de horeca

28 september 2020

Het is een vreemde tijd voor ons allemaal. Een tijd die vraagt ​​om creatieve ideeën op persoonlijk en zakelijk vlak. Dat is de reden waarom veel restaurants nu eten bezorgen of afhalen promoten. In dit artikel geef ik u een paar tips om bekendheid te geven en uw website te optimaliseren voor lokale bezorging. En hoewel ik restaurants als voorbeeld gebruik, kunt u deze tips ook gebruiken als u een modewinkel of een ander soort lokaal bedrijf heeft.

Marketing Tips voor de horeca

Marketing tip 1: Maak kennis met uw nieuwe bezorgservice voor eten

Nadat u heeft besloten om te beginnen met het bezorgen van eten, moet u zoveel mogelijk mensen op de hoogte stellen. Een goed begin is door het nieuws op uw eigen Twitter, Instagram en Facebook te plaatsen. Nu denkt u misschien: “Facebook? Is dat er nog? ” Ja, dat is er zeker! In feite lijken veel mensen de weg terug naar Facebook te hebben gevonden. Dus mis het niet en breng uw oude pagina weer tot leven als u al een tijdje niets heeft gepost. Maar daar blijft het niet bij! Probeer buiten de gebaande paden te denken om uw bericht echt naar buiten te brengen.

Berichten op social media

Hoe zit het met het samenwerken met lokale influencers? Op die manier bereikt u een heel nieuw publiek met het nieuws dat u heerlijk eten bezorgt tot op 1,5 meter van hun voordeur. Vergeet ten slotte niet om uw nieuwe service toe te voegen aan uw biografie op Twitter en Instagram.

Neem ook eens contact op met uw lokale persbureaus. Hoewel de huidige situatie terecht ons nieuws domineert, zijn lokale bureaus waarschijnlijk ook op zoek naar ander (lichter) nieuws. Maak en deel bijvoorbeeld een geweldige video achter de schermen. Uw lokale nieuwssite zal waarschijnlijk blij zijn met de nieuwe inhoud die wordt aangeboden en zal tijdens het proces gratis de bezorging van uw restaurant promoten. Overweeg ook om contact op te nemen met eet.nu, thuisbezorgd.nl of andere websites voor het bezorgen van eten om je restaurant online te krijgen op deze platforms. Ja, daar vragen ze wat geld voor, maar het vergroot al snel je bereik op lokaal niveau. Bovendien kunt u een visitekaartje bij uw bestelling voegen en mensen vragen om de volgende keer rechtstreeks in uw restaurant te bestellen.

Marketing tip 2: Zorg ervoor dat ze u onthouden

Als u dit nog niet doet, voeg dan bij elke levering een menu toe dat klanten op hun koelkast kunnen zetten. Zorg ervoor dat mensen dat menu ook vanaf uw website kunnen downloaden en afdrukken. Als u een weekmenu heeft, vermeld dan de start- en einddatum, zodat uw klanten weten tot wanneer ze dit menu kunnen bestellen. Voeg ook uw favoriete manier toe om bestellingen te ontvangen door uw telefoonnummer en / of website te vermelden.

Voeg servetten met een merknaam, onderzetters of iets anders toe dat ze in een keukenlade kunnen doen die ze elke keer te zien krijgen wanneer ze het bestek eruit halen.

zorg dat je opvalt

Er zijn diverse programma’s om nieuwsbrieven mee te kunnen versturen. Als u bijvoorbeeld WordPress gebruikt, is een vrij eenvoudig te gebruiken nieuwsbrief ​​plugin van The Newsletter aan te raden. Bovendien is het aanmeldingsformulier voor een nieuwsbrief aan uw website gemakkelijk toe te voegen. Met zo’n formulier kunt u namelijk snel een mogelijkheid creëren voor uw klanten om zich in te schrijven op uw weekmenu’s. Eenvoudig in te schrijven, eenvoudig af te melden!

Stel uw klanten gerust door ze te vertellen wat u doet tegen de COVID 19. Veel restaurants zijn open over hun COVID 19-voorzorgsmaatregelen en hoe sociaal afstand nemen eruit ziet in hun keuken. Zorg ervoor dat u ook open bent over uw voorzorgsmaatregelen. Op die manier zullen uw klanten zich veilig voelen wanneer u ze bezorgt en ze op gepaste afstand een heerlijke maaltijd ontvangen.

Een andere manier om uw publiek aan uw nieuwe service te herinneren, is door de Instagram-berichten van klanten opnieuw te posten in uw eigen Instagram-verhalen. Dat zie je tegenwoordig heel veel namelijk. Het is een leuke bezigheid om hun Instagram-verhalen te volgen en te zien wat men over uw restaurant zegt. Het is fantastisch om het enthousiasme te zien van mensen die bij hun favoriete restaurant hebben besteld. En al het geweldige eten dat wordt bezorgd.

Marketing tip 3: Vouchers

Heeft uw bedrijf vouchers? Promoot ze! Een verkoop is een verkoop. Ik heb laatst ook twee vouchers gekocht van een plaatselijk restaurant en aan een relatie van mij gegeven als bedankje voor hun geweldige opdracht. De relaties hebben na het ontvangst niet lang gewacht met hun bestelling bij dat restaurant.

Zorg er dus voor dat u deze vouchers op uw website promoot. Verberg niet het feit dat ze u in moeilijke tijden echt helpen met deze dingen. En als u nog geen digitale versie hebt, overweeg dan zeker om er een te maken. Op die manier kunt u uw voucher of cadeaukaart naar het e-mailadres van uw klant sturen!

Marketing tip 4: Is afhalen / afhalen nog mogelijk?

Door de juiste maatregelen te nemen met betrekking tot sociale afstand, bieden veel restaurants nog steeds afhaalmaaltijden aan. Biedt uw restaurant klanten deze mogelijkheid ook, dan is het belangrijk om dit te promoten. Niet alleen omdat u klanten de mogelijkheid geeft om een ​​paar euro te besparen op bezorgkosten, maar het bespaart u ook tijd! Men kan bijvoorbeeld heel eenvoudig online hun bestelling doorgeven en vervolgens afhalen. Ik maak hiervoor WordPress websites met WooCommerce webshop voor eenvoudig toevoegen van een assortiment en een vlekkeloos bestelproces. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Marketing tip 5: Optimaliseer voor uw voedsel bezorggebied

Lokale optimalisatie is eigenlijk best moeilijk als u een breed lokaal gebied bedient. Lokale optimalisatie werkt meestal het beste als u kunt optimaliseren voor een locatie, uw fysieke adres. Schrijf berichten die gericht zijn op uw locatie, zodat uw website steeds beter vindbaar wordt op lokaal niveau. Maar zelfs als u zich in een bepaalde stad bevindt, wilt u misschien ook in andere naburige steden bezorgen. Optimaliseren voor dorpen en steden waar u zich niet bevindt, is in dat geval aan te raden.

voedsel bezorggebied

Als u meer dan één gebied bedient, laat het uw klanten in die gebieden dus weten. Dit betekent waarschijnlijk dat u een pagina moet schrijven over uw leveringen voor elke stad die u wilt bedienen. Omdat uw levertijden enigszins kunnen variëren, afhankelijk van het gebied waarvoor u schrijft, moet u mogelijk extra voorzorgsmaatregelen nemen om ervoor te zorgen dat het eten warm blijft. Schrijf over die elektrische auto of fiets waarmee u in de stad kunt bezorgen en gebruik wat u over deze stad weet om uw pagina echt op dit gebied te richten.

Ik hoop dat u deze tips gebruikt om uw restaurant in deze vreemde tijd een boost te kunnen geven.

Vrijblijvend advies?

Hebt u behoefte aan een goed gesprek? Neem gerust contact op.

Terug naar overzicht