Als onderdeel van een digitale marketingstrategie is Zoekmachine Optimalisatie (SEO) een integraal onderdeel om klanten naar jouw bedrijf te leiden via online platforms. Zoekmachines zoals Google en Bing zijn hier een voorbeeld van.
Zoekmachine Optimalisatie is een verzameling van tools en technieken die ervoor zorgen dat een website hoger scoort in de zoekresultaten van zoekmachines. Hierdoor komt er meer verkeer naar een site. En wordt er mogelijk meer bedrijfsactiviteiten gegenereerd.
Hoewel SEO er ooit in betrof om zoekwoorden aan jouw site toe te voegen voor zoekmachines, is SEO vanaf 2018 veel complexer geworden. Het gaat om een veel breder scala aan overwegingen. Tegenwoordig is SEO een full-time baan voor kleine bedrijven en velen wenden zich tot WordPress Webdesign en marketingexperts zoals Kracht Internet Marketing.
Vergeet even wat je denkt te weten over SEO en begin na te denken over de veranderingen in de markt. Naarmate het gedrag van gebruikers en de mogelijkheden van zoekmachines zich in de loop van de tijd ontwikkelen, zijn de ingestelde standaarden ineens niet meer van kracht. Het ’trucje’ werkt dus uiteindelijk niet meer.
Niet alleen de online marketingindustrie evolueert; de branche van jouw bedrijf is ook veranderd. Dus als het op SEO aankomt, kun je de echt niet de pagina’s inrichten en vervolgens niet meer naar omkijken. Je moet toezicht blijven houden en bijhouden of alles nog werkt naar behoren. Hierdoor zorg je ervoor dat je de concurrentie altijd een stap voor bent. Landingspagina’s zijn nooit klaar zeg maar…
Zoekmachine optimalisatie (SEO) vergt dus een goede voorbereiding en kost heel veel tijd. Maar als je veel artikelen post of laat posten op relevante en belangrijke zoekwoorden en trefzinnen, dan vergroot dat de kans op een hoge ranking in de zoekmachines. Door het plaatsen van hoge kwaliteit artikelen stijgt het aantal relevante website bezoekers. Met unieke content laat je de concurrentie achter je. Hierdoor blijven bezoekers langer op de pagina en zullen naar verwachting terugkomen. De posities van jouw website pagina’s worden hierdoor beïnvloed.
Webpagina’s die geïndexeerd zijn door Google veranderen regelmatig van ranking (positie) in de zoekmachine. Dat is mede te danken aan de concurrentie. De concurrent probeert net als jou ook hoger te scoren in de zoekmachine. Ook zij blijven website pagina’s optimaliseren. Het is dus de kunst om de concurrentie voor te blijven. Maar houd ook rekening met de structuur van de website ook deze is van essentieel belang voor de positie in Google. Je kunt dit zelf gaan onderzoeken en aanpassen, maar dat kun je ook laten doen door een professioneel internet marketing bureau.
Het kost doorgaans veel tijd om een website up-to-date te houden. Voordat je aan website pagina’s begint, is het verstandig om eerst goed na te denken over het plaatsen van de juiste artikelen. Immers wil je toch alleen maar artikelen plaatsen die voldoende interessant zijn om te lezen? Want kwalitatief hoogwaardige pagina’s zorgen voor meer traffic. Het is verstandig om op elke website pagina apart te gaan focussen op unieke focus zoektermen. Maar dan moet je wel goed nadenken over welke zoektermen interessant zijn. Er zijn verschillende manieren om deze te verkrijgen. Eén van die manieren is via Yoast suggest. Hierop krijgt men suggesties te zien op basis van jouw focus trefwoord.
Het kopiëren van webteksten van websites wordt echt afgeraden. Google heeft namelijk een ‘hekel’ aan zogenaamde gedupliceerde content. Zolang de tekst uniek is is het interessant voor Google om de mate van belangrijkheid te bepalen. En er bovendien een bepaalde score aan te hangen. Tevens zitten er een aantal restricties aan vast die de ranking kunnen beïnvloeden.
Omdat ik de door Google vereiste restricties toepas op de website pagina’s, zorg ik ervoor dat de website pagina’s optimaal vindbaar worden in Google. Door consequent de website te voorzien van unieke pagina’s zal het aantal bezoekers stijgen. Bovendien krijg je door de website te blijven analyseren, beter inzicht in de wensen van jouw bezoekers.
Kracht Internet Marketing analyseert op basis van statistische gegevens ter verbetering van jouw website. Wie bezoekt jouw website? Waar wordt op gezocht? Welke pagina’s worden bezocht? Welke pagina’s zorgen voor een te hoge bounce percentage? Zomaar een aantal gegevens die uit de statistieken te halen zijn. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op: 085-0640425
Diverse kerncomponenten van een succesvolle SEO-campagne zijn hier besproken. Daarnaast zijn er een aantal marketingstrategieën die indirect van invloed kunnen zijn op hoe jouw site scoort, zoals Pay Per Click-advertenties en e-mailmarketing. De combinatie van deze componenten is de sleutel tot succes.
Kracht Internet Marketing vormt de kern van digitale marketing met deskundige website-oplossingen, waaronder website-ontwerp. Optimaliseer jouw zakelijk succes met Kracht Internet Marketing. Tip: wil je meer weten over zoekmachine optimalisatie voor buitenlandse markten? Lees dan dit artikel.
Geef je de voorkeur aan om de zoekmachine optimalisatie zelf te doen? Dan is dat zeker mogelijk. Maar je moet dan wel weten wat er allemaal moet gebeuren. Kracht Internet Marketing geeft door middel van een consult, persoonlijke tips voor een goede optimalisatie.
Je krijgt achteraf een checklist met de juiste tools, per mail, om jouw website zelf te kunnen optimaliseren. Kosten voor 1.5 uur consult: €90,00 ecxl.BTW.