Bereid je voor op upgrades voor Smart Shopping en lokale campagnes

HomeBlogBereid je voor op upgrades voor Smart Shopping en lokale campagnes

Wist je dat consumenten op steeds meer platforms inspiratie opdoen? Tijdens de laatste feestdagen gebruikte 54% van de shoppers vijf of meer kanalen, zoals video en sociale media, om gedurende een periode van twee dagen te winkelen.

Performance Max

Performance Max gebruikt de automatisering van Google om adverteerders te helpen kopers te bereiken terwijl ze browsen naar dingen die ze leuk vinden – online en in winkels.

Het bouwt voort op slimme Shopping- en lokale campagnes om dezelfde fundamentele functies te bieden, terwijl het gloednieuwe voorraad- en automatiseringsinzichten toevoegt. Je kan nu met het upgraden van jouw slimme Shopping- en lokale campagnes naar Performance Max om toegang te krijgen tot extra voorraad en indelingen op YouTube, tekstadvertenties in het zoeknetwerk en Discover.

Op basis van vroege tests zien adverteerders die slimme Shopping-campagnes upgraden naar Performance Max een gemiddelde toename van 12% in conversiewaarde bij hetzelfde of een beter rendement op advertentie-uitgaven (ROAS).

Met Performance Max kan je de online, offline of omnichannel-verkoop laten groeien door alle advertentievoorraad van Google te ontgrendelen vanuit één enkele campagne met een productfeed. Je kan bijvoorbeeld jouw videoadvertenties omzetten in de digitale etalage en topproducten op YouTube onder de aandacht brengen, precies daar waar waardevolle klanten elke dag relevante video-inhoud bekijken.

Performance Max is een combinatie van display, videoadvertenties, tekstadvertenties en Google Shopping en staat als nieuw soort advertentiemogelijkheid in Google Ads. Performance Max-advertenties worden vertoond op onder andere:

  • Google Search en zoekpartners
  • Google Display-netwerk
  • Discover
  • Gmail
  • YouTube en andere videokanalen
  • Google Maps

Bereid u voor op upgrades voor Smart Shopping en lokale campagnesBron: Google

Houd dit in gedachten terwijl jij je voorbereidt op de upgrade:

  • Nieuwe campagnes maken met Performance Max: je kan jouw bestaande slimme Shopping- en lokale campagnes blijven gebruiken totdat je ze later dit jaar heeft geüpgraded naar Performance Max. Gebruik Performance Max voor nieuwe campagnes die je in Google Ads maakt. Je krijgt toegang tot advertentievoorraad die al beschikbaar is in slimme Shopping- en lokale campagnes, plus nieuwe voorraad en indelingen, waaronder op YouTube, tekstadvertenties in het zoeknetwerk en Discover.
  • Upgraden met een één-klik-tool: Vanaf april(2022) kan je jouw slimme Shopping-campagnes eenvoudig upgraden met een nieuwe ‘één-klik-tool’ in Google Ads. Vanaf juni kun je lokale campagnes upgraden met de tool. De tool geeft flexibiliteit om specifieke campagnes of al je campagnes in één keer te upgraden. Lessen uit de bestaande campagnes worden gebruikt in nieuwe Performance Max-campagnes om consistente prestaties te behouden.
  • Automatisch upgraden: van juli tot en met september worden jouw Smart Shopping-campagnes automatisch voor je geüpgraded. Lokale campagnes worden van augustus tot en met september automatisch geüpgraded. Je kan geen nieuwe slimme Shopping- en lokale campagnes meer maken zodra jouw bestaande campagnes automatisch zijn geüpgraded. Het automatische upgradeproces wordt eind september afgerond om ervoor te zorgen dat je goed voorbereid bent om Performance Max te gebruiken voor de feestdagen van 2022.

Toonaangevende e-commercepartners zoals Shopify, WooCommerce en BigCommerce werken al aan de ondersteuning van Performance Max, zodat meer verkopers kunnen profiteren van nieuwe inventaris en formaten om in contact te komen met hun klanten. Alle verkopers en partners kunnen later dit jaar hun slimme Shopping- en lokale campagnes upgraden via de Google Ads API.

Bekijk de onderstaande video waarin stapsgewijs de beste tips worden verteld als je een campagne voor maximale prestaties wilt maken om nieuwe klanten te kunnen vinden in alle advertentiekanalen van Google.