Wist je dat consumenten op steeds meer platforms inspiratie opdoen? Tijdens de laatste feestdagen gebruikte 54% van de shoppers vijf of meer kanalen, zoals video en sociale media, om gedurende een periode van twee dagen te winkelen.
Performance Max gebruikt de automatisering van Google om adverteerders te helpen kopers te bereiken terwijl ze browsen naar dingen die ze leuk vinden – online en in winkels.
Het bouwt voort op slimme Shopping- en lokale campagnes om dezelfde fundamentele functies te bieden, terwijl het gloednieuwe voorraad- en automatiseringsinzichten toevoegt. Je kan nu met het upgraden van jouw slimme Shopping- en lokale campagnes naar Performance Max om toegang te krijgen tot extra voorraad en indelingen op YouTube, tekstadvertenties in het zoeknetwerk en Discover.
Op basis van vroege tests zien adverteerders die slimme Shopping-campagnes upgraden naar Performance Max een gemiddelde toename van 12% in conversiewaarde bij hetzelfde of een beter rendement op advertentie-uitgaven (ROAS).
Bron: Google
Met Performance Max kan je de online, offline of omnichannel-verkoop laten groeien door alle advertentievoorraad van Google te ontgrendelen vanuit één enkele campagne met een productfeed. Je kan bijvoorbeeld jouw videoadvertenties omzetten in de digitale etalage en topproducten op YouTube onder de aandacht brengen, precies daar waar waardevolle klanten elke dag relevante video-inhoud bekijken.
Performance Max is een combinatie van display, videoadvertenties, tekstadvertenties en Google Shopping en staat als nieuw soort advertentiemogelijkheid in Google Ads. Performance Max-advertenties worden vertoond op onder andere:
Bron: Google
Toonaangevende e-commercepartners zoals Shopify, WooCommerce en BigCommerce werken al aan de ondersteuning van Performance Max, zodat meer verkopers kunnen profiteren van nieuwe inventaris en formaten om in contact te komen met hun klanten. Alle verkopers en partners kunnen later dit jaar hun slimme Shopping- en lokale campagnes upgraden via de Google Ads API.
Bekijk de onderstaande video waarin stapsgewijs de beste tips worden verteld als je een campagne voor maximale prestaties wilt maken om nieuwe klanten te kunnen vinden in alle advertentiekanalen van Google.