Genereer meer verkoop door Online Chatfunctie

14 februari 2022

Het koopgedrag van de consument verandert sterk. Hij is 24 uur per dag online en erg gretig om nieuwe producten en diensten te ontdekken. Persoonlijke aandacht en snelheid spelen daarin een belangrijkere rol dan ooit tevoren. Daar wringt de schoen, je kan dat zelf niet doen als ondernemer.

 

Inspelen op veranderend klantgedrag

Het veranderende klantgedrag vraagt om een andere aanpak. Zorg ervoor dat u op alle kanalen aanwezig bent, maar eveneens dat u de klant daar ook direct een “open deur” kan bieden. De klant wil namelijk ondanks dat hij 24/7 digitaal actief is, wel direct persoonlijk contact op ieder moment van de dag om zijn wensen kenbaar te maken.

Wat is bemande live chat?

Op uw website en al uw andere kanalen, komen vaak meer bezoekers dan u denkt. Gemiddeld 98% van deze bezoekers vertrekt weer zonder wat achter te laten. Dat zijn gemiste kansen voor uw bedrijf.

Met alleen chat software op uw website bent u er nog niet. Ervaren live chat operators bemannen de chat software non-stop en zorgen ervoor dat de bezoekers worden onderschept. De website bezoeker krijgt een warm welkom en er wordt naar zijn wensen gevraagd. De lead wordt inclusief contactgegevens naar u gemaild en u neemt later contact op om hem verder te helpen naar een offerte of order.

Invloed van live chat op het conversiepercentage

Via een website is het lastig voor klanten om contact op te nemen. Er staat dan misschien wel een telefoonnummer of e-mailadres vermeld, maar toch is het een hele stap om die te gebruiken. Volgens een onderzoek geven jaarcijfers aan dat de consument liever chat, dan belt of mailt. Respectievelijk kiest 22% voor e-mail, 25% voor bellen en 53% voor chat.

Wij zien dat het inzetten van bemande life chat zomaar circa 25% meer leads genereert.

Til klanttevredenheid naar een hoger niveau

Het genereren van meer leads is niet het enige voordeel van bemande live chat. U tilt namelijk ook de klanttevredenheid van de websitebezoeker naar een hoger niveau.

De direct response (binnen 5 seconden contact) en het non-stop aanwezig zijn op de website wordt enorm gewaardeerd door de vaak vluchtige websitebezoeker. Gemiddeld 65% keert na gebruik van bemande live chat weer terug naar uw website.

Geen verkoopkans wordt gemist

Als ondernemer zijn er belangrijkere zaken dan u bezig te houden met “website hospitality”
Onze partner bemant uw website van 07.30 in de morgen tot 23.00 uur in de avond. Dus geen een verkoopkans hoeft u meer te missen.

Dan kunt u doen waar u goed in bent; ondernemen of na een dag hard werken lekker uitrusten. Ondertussen zijn zij bezig om websitebezoekers te laten converteren naar verkoopkansen voor uw bedrijf.

Onze partner MisterChat laat het u graag eens ervaren doormiddel van een kosteloze proefperiode van 2 weken.

Wilt u ook gebruik maken van
de MisterChat proefperiode?

Neem direct contact op:

085-0640425

Terug naar overzicht