Branding is een vreemde eend in de bijt als je kijkt naar onze andere dienstverleningen. Maar toch merken wij dat het vermelden van een logo of beeldmerk -zowel online als offline- niet altijd op de juiste wijze wordt gedaan.
Wij hebben al meer dan 25 jaar ervaring in vormgeving van logo’s, beeldmerken en huisstijlen. Door de jaren heen merken wij wel dat een logo een soort van eigen leven kan gaan leiden.
Het is natuurlijk zonde dat een beeldmerk ongepast gebruikt wordt. Een jas trek je tenslotte ook niet andersom aan. Wat tijdens het vormgevingsproces wordt bedacht en afgesproken, hoe het merk uitgedragen moet worden, zal men consequent moeten toepassen. Alleen dan wordt een merk sterker.
Bij de branding wordt er gekeken naar het bedrijf of product. Wat en hoe willen we dit vermarkten. De uitstraling zegt iets over de identiteit. Dit moet dus passen als een jas.
“Als voorbeeld neem ik het logo van Kracht Internet Marketing. Het moeilijkste is misschien wel het bedenken van een eigen naam en de vormgeving van mijn eigen logo. Wat wil ik uitstralen en hoe wil ik dit aan de man brengen? Het moest mijns inziens persoonlijk en herkenbaar zijn. Bovendien vind ik een beeldmerk bij mij passen, omdat ik daar herkenning in wil zien. Een vuist, wat kracht uitstraalt. Tenslotte heb ik aandacht besteed aan het beeldmateriaal. What you see is what you get. Dit ben ik!”
Wij maken dus logo’s en implementeren huisstijlen. Daarnaast geven wij advies in de verschillende huisstijl dragers. Door onze ervaring haal jij de juiste partner in huis!